مشاور کسب و کار

آیا قصد دارید در کنار فعالیت های اداری خود، کسب و کار آزادی داشته باشید؟ آیا مایلید شرایط کسب و کار خود را بهبود بخشید؟ آیا قصد دارید در یک فعالیت اقتصادی سودآور سرمایه گذاری کنید؟ این وبلاگ تلاش می کند که مشاور امین شما باشد.

مشاور کسب و کار

آیا قصد دارید در کنار فعالیت های اداری خود، کسب و کار آزادی داشته باشید؟ آیا مایلید شرایط کسب و کار خود را بهبود بخشید؟ آیا قصد دارید در یک فعالیت اقتصادی سودآور سرمایه گذاری کنید؟ این وبلاگ تلاش می کند که مشاور امین شما باشد.

پاسخ به یک دوست ناشناس؛ تجارت با ایران


دوست عزیزی (به نام ناشناس) نظری برایم ارسال کرده اند به این شرح: «من ساکن ایران نیستم ولی خیلی علاقمندم بدونم چطور مبشه راه تجارت به سمت ایران بشناسم؛ شما میتونید تو این زمینه مشاوره بدید؟»


این یادداشت در واقع پاسخی به این دوست عزیز است:


1) بعضی از ایرانیان مقیم اروپا به ویژه دوستانی که قبلاً کسب و کاری در ایران داشتند و طی دو سه سال اخیر در اروپا ساکن شده اند علاقه مند هستند که ارتباطات شان با فضای کسب و کار در ایران را قطع نکنند؛ هم درآمدی داشته باشند، هم کمکی به رشد کشورشان بکنند و هم بهانه ای باشد برای رفت و آمدهای چند ماه یک بار به ایران. که از قضا تا کنون طرف مشاوره با دو تا از این دوستان بوده ام (یک نفر ساکن آلمان و دیگری ساکن اتریش) و در یک مورد هم فعالیت های مقدماتی انجام شده و منتظر برخی گشایش های حقوقی در روابط بین دو کشور هستیم.


2) هر نوع فعالیت تجاری بین اروپا و ایران در بدو امر جذاب و قابل بررسی هست و بسیار سودآور (چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ تکنولوژِی) به نظر می رسد؛ اما رقیب بسیار قدرتمندی به نام چین را نباید از نظر دور داشت. پس در مورد واردات کالاهایی که مشابه چینی دارند باید بسیار محتاط بود.


3) موارد زیر از مواردی هستند که امکان موفقیت بیشتری دارند:

  • گرفتن پروژه های مطالعاتی یا نرم افزاری در یک کشور اروپایی و انجام آنها توسط متخصصان ارزان قیمت ایرانی
  • معرفی و بازاریابی کالاهای با تکنولوژی بالای برندهای اروپایی
  • انجام فعالیت های مطالعاتی، پژوهشی و آموزشی در ایران و کشورهای هم جوار ایران، تحت لایسنس یک کشور اروپایی


به امید رونق و سربلندی  روزافزون ایران.

نظرات 4 + ارسال نظر
روشنک چهارشنبه 27 آبان 1394 ساعت 16:38

سلام
چه چیز اگر لازم بود؟

درود
توضیحات بیشتر.

خانم اردیبهشتی دوشنبه 25 آبان 1394 ساعت 13:03 http://mayfamily.blogsky.com

سلام
بگذارید برم اروپا تا به توصیه هاتون عمل کنم

سلام
باشه؛ یادت نره ها.

روشنک یکشنبه 24 آبان 1394 ساعت 23:23

سلام و عرض ادب
خیلی ممنونم از پاسخگویی
راستش من در مدارس خوبی تدریس می کنم اما هیچ وقت برای تدریس خصوصی اقدام نکردم. یک بازدارنده در وجودم بود که نمی خواستم وارد این کار شوم. اما الان که خیلی زندگی ها سخت شده انگار ناچارم. ولی در مدارسی مشغولم که بچه ها نیاز ندارند . همسرم زیاد آینده نگر نبودند .کسانی را می شناسم که با گرفتن وام های مختلف اندوخته ای را برای خود جور کرده اند.بعضی از افراد که سواد چنوانی ندارند را می بینم که خیلی پیشرفت داشته اند شاید آنها فکر اقتصادی داشتند و ما به این فکر ها نبودیم.
ممنونم از شما

سلام
خواهش می کنم
اگر لازم بود در خدمت تان هستم.

روشنک شنبه 23 آبان 1394 ساعت 22:17

سلام
دیدم اسم وبلاگتون مشاوره در کسب و کار هست، خواستم ازتون راهنمایی بگیرم. راستش من خودم دبیر هستم و همسرم هم کارمند هستن.حقوق همسرم همه برای قسط وام و بعضی قبض ها تموم میشه می مونه حقوق من که اونم واسه خرجی خونه استفاده میشه. من چه راهی می تونم داشته باشم که وضع زندگیمو کمی رو به راه تر کنم.همسرم جز کار اداری خودشون هیچ درآمد دیگه ای ندارن امیدوارم از این سوال خندتون نگرفته باشه
ممنون میشم پاسخ بدین

سلام و ممنون از حضورتون
برای این که بتونم راهنمایی مناسبی ارائه کنم لازم هست که اطلاعات بیشتری از شما و همسرتون داشته باشم (مثل علائق، وقت های آزاد، شهر محل زندگی و امکانات احتمالی)؛ اما مواردی که بر حسب این اطلاعات مختصر میشه در موردش فکر کرد این موارد هست:
1) داشتن چند تا شاگرد خصوصی
2) همکاری با یک ناشر برای تألیف یا ویراستاری کتاب یا جزوه ای در مورد موضوع درسی خودتون یا طراحی تست و آزمون
3) راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی در کنار کار فعلی همسرتون
4) راه اندازی یک کار کوچیک جانبی در کنار کار فعلی همسرتون

لطفا اگر نیاز به توضیح بیشتر بود یا سئوالی داشتید بپرسید.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.